Velkommen til Spansk mad!

på denne blog vil du kunne finde lidt af hvert om spansk mad:
  • billeder
  • opskrifter (nogle af dem med videoclip med spansk eller engelsk tale)
  • links (f.ex. til min spansk-danske online madordbog)
  • oplysninger om spanske mad- og drikkevarer
  • madskikke

    Kommentarer er meget velkomne!

torsdag den 22. oktober 2009

Ventresca de bonito del norte

Jeg har opdaget en 'ny' delikatesse under mit nylige ophold i Madrid:
Bugfileter af bonito (tun) - meget lækkert!




5 kommentarer:

IV sagde ...

Hejsa!

If you add roasted red pepper to this product and place it over toast bread, you will enjoy a lot! I am spanish, from Andalusia and visit Denmark very often! :)

http://soldage.blogspot.com

hilsen!

barnetsfest.dk sagde ...

Som fastboende med husspanien her på Costa Del Sol WWW.HUSSPANIEN.NET og med mange spanske venner opdager man pludselig hvor nem spansk mad kan være og så smage fantastisk. Tag en tur på markedet og køb lidt krydderi til Gambas PIL-PIL en af de spanske nationalretter. Køb mellemstore rejer i supermarkedet og varm de brune lerskåe i ovnen under grill, forinden retten hældes i. Lidt persille, hakket hvidløg, olie til at stege i og en smule hvidløg samt det fantastiske PIL-PIL krydderi og du har en nem og fantastisk god forret. Se endvidere mit hus spanien på:
Hus Spanien

Skulle du ønske yderligere fif står jeg gerne til rådighed.

barnetsfest.dk sagde ...

www.husspanien.net

Rør en smule wasabi(japansk peberod) pulver med lidt creme fraice og server til, så får man den mest fantastiske stærke dressing at krydre retten med samt lidt hakket forårs løg og det bliver en himmelsk oplevelse for smagsløgene.

Ønskes yderligere fif se venligst min hjemmeside:

Hus Spanien

barnetsfest.dk sagde ...

www.husspanien.net

Rør en smule wasabi(japansk peberod) pulver med lidt creme fraice og server til, så får man den mest fantastiske stærke dressing at krydre retten med samt lidt hakket forårs løg og det bliver en himmelsk oplevelse for smagsløgene.

Ønskes yderligere fif se venligst min hjemmeside:

Hus Spanien

bg sagde ...

hej Helene

Mange tak for dine gode råd!

Birthe